کاربر گرامی خوش آمدید.  ورود|عضویت
Ooma
موادغذایی حاوی پروتئین بالا

مصرف پروتئین مزایای زیادی دارد. مصرف پروتئین (به خصوص گوشت بدون چربی) باعث کاهش وزن و افزایش عضلات و قدرت می شود.
مقدار پروتئین مصرفی روزانه برای خانم ها ۴۶ گرم و برای آقایان ۵۶ گرم می باشد. اما کارشناسان تناسب اندام حجم بیشتری را توصیه می کنند.
در اینجا بیست ماده غذایی حاوی پروتئین بالا ذکر شده است.

تخم مرغ حاوی پروتئین بالایی است

تخم مرغ یکی از سالم ترین و غنی ترین موادغذایی است. تخم مرغ حاوی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای سالم، آنتی اکسیدان های محافظ چشم و مواد مغذی موردنیاز مغز می باشد. تخم مرغ غنی از پروتئین است اما سفیده تخم مرغ دارای پروتئین خالص است.
مقدار پروتئین: ۳۵ درصد از کل کالری تخم مرغ، یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۶ گرم پروتئین و ۷۸ کالری است.

تخم مرغ و پروتئین

بادام حاوی پروتئین بالایی است

بادام یکی از آجیل های درختی پرطرفدار است. بادام حاوی مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم، منگنز و ویتامین ای است. همچنین حاوی پروتئین بالا است.
مقدار پروتئین: ۱۳ درصد از کالری کل. ۶ گرم از ۲۸ گرم بادام حاوی پروتئین با ۱۶۱ کالری است.

بادام و پروتئین

سایر آجیل های حاوی پروتئین بالا

پسته (۱۳ درصد از کل کالری) و بادام زمینی (۱۱ درصد از کل کالری)

سینه مرغ حاوی پروتئین بالایی است

سینه مرغ یکی از مواد غذای حاوی پروتئین بالا می باشد که محبوبیت زیادی دارد. اگر پوست آن را مصرف نکنید، بیشتر کالری توسط پروتئین آن تامین می شود. سینه مرغ به راحتی پخته می شود و غذایی خوشمزه است.
مقدار پروتئین: ۸۰ درصد از کل کالری، یک سینه مرغ سرخ شده بدون پوست حاوی ۵۳ گرم پروتئین و ۲۸۴ کالری است.

سینه مرغ و پروتئین

جو حاوی پروتئین بالایی است

جو یکی از سالم ترین غلات است که حاوی پروتئین بالا یی است. این ماده مغذی حاوی فیبر، منگنز، منیزیم و ویتامین ب یک است.

مقدار پروتئین: ۱۵ درصد از کل کالری. نصف فنجان جو حاوی ۱۳ گرم پروتئین با ۳۰۳ کالری است.

جو و پروتئین

پنیر دلمه شده حاوی پروتئین بالایی است

پنیر دلمه شده پنیری حاوی مقدار زیادی چربی و کالری و پروتئین بالایی میباشد. این پنیر حاوی کلسیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین ب ۲ و ب ۱۲ می باشد.
مقدار پروتئین: ۵۹٪ از کل کالری. پنیر با ۲٪ چربی حاوی ۲۷ گرم پروتئین با ۱۹۴ کالری است.

پنیر و پروتئین

سایر پنیرهایی که حاوی مقدار بالای پروتئین هستند:

پنیر پارمسان (۳۸ درصد از کل کالری)، پنیر سوئیسی (۳۰٪)، پنیر موزارلا (۲۹٪) و پنیر چدار (۲۶٪)

 

ماست یونانی حاوی پروتئین بالایی است

ماست یونانی ماستی غلیظ با بافت کرمی می باشد که غنی از مواد مغذی است.
مقدار پروتئین:۴۸ درصد از کل کالری. ۱۷ گرم پروتئین در ۱۷۰ گرم ماست حاوی ۱۰۰ کالری است.
سعی کنید ماست بدون قند مصرف کنید. ماست پرچرب یونانی نیز حاوی پروتئین بالا است اما کالری بالایی نیز دارد. 

ماست و پروتئین

ماست های مشابه:

ماست پر چرب (۲۴ درصد از کل کالری) و ماست کفیر (۴۰ درصد)

شیر حاوی پروتئین بالایی است

شیر حاوی مواد مغذی فراوانی است اما برای برخی بزرگسالان قابل تحمل نیست. اما اگر از خوردن آن لذت ببرید، موادغذایی سرشار از پروتئین است. شیر تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. شیر حاوی فسفر، کلسیم و ویتامین ب ۲ است.
مقدار پروتئین:۲۱ درصد از کل کالری. ۸ گرم پروتئین در ۲۸ گرم شیر حاوی ۱۴۹ کالری است.

شیر و پروتئین

 

بروکلی حاوی پروتئین بالایی است

کلم بروکلی سبزی سالم حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین ث و ویتامین کا است. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی برای جلوگیری از سرطان است. همچنین مقدار پروتئین موجود در بروکلی بسیار زیاد است.
مقدار پروتئین:۲۰ درصد از کل کالری. ۳ گرم پروتئین در ۹۶ گرم کلم حاوی ۳۱ کالری است.

بروکلی و پروتئین

گوشت بدون چربی حاوی پروتئین بالایی است

گوشت بدون چربی غذایی مغذی و بسیار خوشمزه است. این ماده غذایی حاوی ویتامین ب دوازده، آهن و سایر مواد مغذی و پروتئین بالایی است.
پروتئین: ۵۳ درصد از کل کالری. ۲۲ گرم پروتئین در ۸۵ گرم گوشت حاوی ۱۸۴ کالری است.

گوشت و پروتئین


اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید، می توانید کمی گوشت همراه با چربی مصرف کنید.

ماهی تن حاوی پروتئین بالایی است

ماهی تن یکی از محبوب ترین ماهی ها است. این ماهی چربی و کالری کمی دارد اما پروتئین زیادی دارد. این ماهی حاوی اسیدهای  امگا سه و مواد مغذی فراوانی است.
مقدار پروتئین: ۹۴ درصد از کل کالری. ۳۹ گرم پروتئین در ۱۵۴ گرم ماهی حاوی ۱۷۹ کالری است.

تن ماهی و پروتئین

کوینوا حاوی پروتئین بالایی است

کوینوا یکی از غلات پر طرفدار در دنیا است. این ماده غذایی حاوی فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. کوینوا مزایای بسیار زیادی دارد و حاوی پروتئین بالا است.
مقدار پروتئین: ۱۵ درصد از کل کالری. ۸ گرم پروتئین در ۱۸۵ گرم کوینوا پخته شده حاوی ۲۲۲ کالری است.

کواینو و پروتئین

مکمل پروتئین آب پنیر حاوی پروتئین بالایی است

مکمل پروتئین آب پنیر در هنگامی که وقت برای آشپزی ندارید به کمک شما می آید. این پروتئین لبنی به حجیم کردن عضلات و کاهش وزن کمک می کند. بعلاوه مقدار زیادی پروتئین دارد.
مقدار پروتئین: حدود ۹۰ درصد کالری و ۲۰ تا ۵۰ گرم پروتئین در هر وعده.

عدس حاوی پروتئین بالایی است

عدس یکی از حبوبات غنی از منیزیم، پتاسیم، فیبر، آهن، فولات، مس و منگنز است. عدس یکی از منابع پروتئین گیاهی است که غذایی مناسب برای گیاه خواران است.
مقدار پروتئین: ۲۷ درصد از کل کالری. ۱۸ گرم پروتئین در ۱۹۸ گرم عدس جوشیده حاوی۲۳۰ کالری است.

عدس و پروتئین

سایر حبوبات حاوی از پروتئین بالا

سویا (۳۳ درصد از کل کالری)، نخود (۱۹ درصد)، لوبیا (۲۴ درصد)u

نان حزقیال حاوی پروتئین بالایی است

نان حزقیال با سایر نان ها فرق می کند. این نان از حبوبات و غلاتی مانند جو، گندم، عدس و سویا تهیه شده است. این نان در مقایسه با نان های دیگر حاوی فیبر، پروتئین و مواد مغذی فراوانی است.
مقدار پروتئین: ۲۰ درصد از کل کالری. یک تکه نان ۴ گرم پروتئین و ۸۰ کالری است.

نان حزقیال و پروتئین

تخمه کدو حاوی پروتئین بالایی است

تخمه کدو حاوی مواد مغذی فراوانی شامل آهن، روی و منیزیم و پروتئین است. 
مقدار پروتئین: ۱۴ درصد از کل کالری. ۵ گرم پروتئین در ۲۸ گرم تخمه حاوی ۱۲۵ کالری است.

تخمه کدو و پروتئین

سایر تخمه های حاوی پروتئین بالا

بذر کتان(۱۲ درصد از کل کالری)، تخمه آفتابگردان (۱۲ درصد)، تخمه چیا  (۱۱ درصد)

سینه بوقلمون حاوی پروتئین بالایی است

سینه بوقلمون بسیار شبیه سینه مرغ است. این ماده غذایی حاوی پروتئین بالا، چربی کم و بسیار خوشمزه است. 
مقدار پروتئین: ۷۰ درصد از کل کالری. ۲۴ گرم پروتئین در ۸۵ گرم سینه حاوی ۱۴۶ کالری است.

سینه بوقلمون و پروتئین

ماهی حاوی پروتئین بالایی است

ماهی به دلایل مختلف ماده غذایی سالمی می باشد. ماهی حاوی مواد مغذی فراوانی است و دارای اسیدهای چرب امگا سه می باشد. همچنین دارای پروتئین بالایی است.
مقدار پروتئین:۴۶ درصد از کل کالری. ۱۹ گرم پروتئین در ۸۵ گرم ماهی حاوی۱۷۵ کالری است.

ماهی و پروتئین

میگو حاوی پروتئین بالایی است

میگو نوعی غذای دریایی کم کالری است که مواد مغذی فراوانی شامل سلنیوم و ویتامین ب دوازده دارد. میگو نیز مشابه ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است.
مقدار پروتئین:۹۰درصد از کل کالری. ۱۸ گرم پروتئین در ۸۵ گرم میگو حاوی ۸۴ کالری است.

میگو و پروتئین

کلم بروکسل حاوی پروتئین بالایی است

کلم بروکسل مشابه کلم بروکلی حاوی پروتئین است. این ماده حاوی فیبر، ویتامین ث و سایر مواد مغذی است.
مقدار پروتئین:۱۷ درصد از کل کالری. ۲ گرم پروتئین در ۷۸ گرم کلم حاوی ۲۸ کالری است.

کلم بروکسل و پروتئین

بادام زمینی حاوی پروتئین بالایی است

کره بادام زمینی بسیار خوشمزه است و مقدار زیادی پروتئین ، فیبر و منیزیم دارد. مطالعات نشان می دهد کره بادام زمینی به کاهش وزن کمک می کند.
مقدار پروتئین: ۱۶ درصد از کل کالری. ۷ گرم پروتئین در ۲۸ گرم بادام زمینی حاوی۱۵۹ کالری است.

بادام زمینی و پروتئین

منبع: https://authoritynutrition.com/20-delicious-high-protein-foods/