کاربر گرامی خوش آمدید.  ورود|عضویت
Ooma
پروبیوتیک چیست+20 خواص درمانی آن

پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمر های زنده هستند که برای سلامت شما، به ویژه سیستم گوارش شما مفید هستند. ما معمولا باکتری ها را به عنوان چیزی که باعث بیماری می شود می دانیم. اما بدن شما پر از باکتری های خوب و بد است. پروبیوتیک ها اغلب باکتری "خوب" یا "مفید" نامیده می شوند، زیرا به حفظ سلامت روده کمک می کنند. باکتری های خوب به طور طبیعی در بدن شما یافت می شوند. شما می توانید پروبیوتیک ها را در برخی از غذاها و مکمل ها پیدا کنید.

پروبیوتیک ها چگونه عمل می کنند؟

  1. محققان تلاش می کنند متوجه شوند پروبیوتیک ها چگونه کار می کنند. در اینجا برخی از راه هایی که ممکن است پروبیوتیک ها شما را سالم نگه دارند ذکر شده است:
  2. هنگامی که باکتری های "خوب" در بدن شما از دست می رود(مثلا بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها)، پروبیوتیک ها می توانند جایگزین آنها شوند.
  3. آنها می توانند باکتری های "خوب" و "بد" شما را متعادل نگه دارند تا بدن شما به درستی کار کند.

انواع پروبیوتیک ها

انواع پروبیوتیک ها

بسیاری از انواع باکتری ها به عنوان پروبیوتیک طبقه بندی می شوند. همه آنها مزایای مختلفی دارند، اما اکثر آنها از دو گروه تشکیل شده اند. از دکتر خود درخصوص پروبیوتیک برای شما بهتر بپرسید:

لاکتوباسیلوس:

  • این رایج ترین پروبیوتیک است. این پروبیوتیک در ماست و دیگر مواد غذایی تخمیر شده موجود است. 

بیفیدوباکتریوم:

  • این  پروبیوتیک را می توانید در برخی از محصولات لبنی پیدا کنید. این پروبیوتیک ممکن است به کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر و برخی از بیماری های دیگر کمک کند.

Saccharomyces boulardii

  • مخمر موجود در پروبیوتیک است. این ماده به مبارزه با اسهال و سایر مشکلات گوارشی می پردازد.

پروبیوتیک ها چه کاری می کنند؟

پروبیوتیک ها مواد غذایی را از طریق روده شما انتقال می دهند. برخی از بیماری های رایج که پروبیوتیک ها درمان می کنند عبارتند از:

  • سندرم روده تحریک پذیر
  • بیماری التهابی روده 
  • اسهال عفونی (ناشی از ویروس ها، باکتری ها یا انگل ها)
  • اسهال مربوط به آنتی بیوتیک

همچنین تحقیقات متعددی برای نشان دادن کاربرد این مواد در قسمت های دیگر بدن انجام شده است. به عنوان مثال، بعضی از مردم می گویند پروبیوتیک ها در شرایط زیر مناسب می باشند:

نحوه استفاده از پروبیوتیک ها:

مصرف پروبیوتیک

FDA پروبیوتیک ها مانند مواد غذایی را تنظیم می کند، نه داروها. بر خلاف شرکت های دارویی، سازندگان مکمل های پروبیوتیک مجبور نیستند محصولات خود را امن نشان دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول و دوز مناسب با دکتر خود صحبت کنید.

به طور کلی، بسیاری از غذاها و مکملهای پروبیوتیک برای بسیاری از افراد امن هستند، هر چند برخی از افراد مبتلا به مشکلات سیستم ایمنی یا سایر بیماری های جدی نباید آنها را مصرف کنند. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن ها برای شما مناسب است. در بعضی موارد، عوارض جانبی خفیف ممکن است شامل ناراحتی معده، اسهال، گاز و نفخ چند روز اول پس از شروع آنها ایجاد شود. پروبیوتیک ها همچنین ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. در صورت بروز مشکل، آنها را متوقف کنید و با پزشک خود صحبت کنید.

خواص پروبیوتیک از شکم آغاز می شود:

- اولین و مهمترین دلیلی که دستگاه گوارش ما برای سلامتی حیاتی است این است که 80 درصد کل سیستم ایمنی بدن در دستگاه گوارش قرار دارد! این درصد قابل توجهی است.

- علاوه بر تاثیر بر سیستم ایمنی بدن، سیستم های گوارش ما دومین بخش بزرگ از سیستم عصبی است. این سیستم عصبی روده ای نامیده می شود و در شکم قرار دارد. به همین دلیل است که مغز دوم ما نامیده می شود!

- بسیاری از افراد با مشکلات پزشکی، مانند عدم تعادل تیروئید، خستگی مزمن، درد مفاصل، پسوریازیس، اوتیسم (بخوانید: اوتیسم | علائم بیماری اوتیسم در کودکان) و بسیاری از بیماری های دیگر نمی دانند که این بیماری ها از شکم منشا می گیرد.

- اگر این مسائل و بسیاری دیگر به سلامت شکم مربوط شوند، چه عناصری برای سلامتی گوارشی ضروری است؟ به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه، بیش از 60 تا 70 میلیون آمریکایی از بیماری های گوارشی رنج می برند. 

- سلامت گوارشی شما بر روی هر سیستم فیزیولوژیکی بدن تاثیر می گذارد.

- بسیاری از سمومی که امروزه در معرض آن قرار می گیریم، عملکرد گوارشی را کاهش می دهند، بر توانایی ما در مصرف مواد مغذی و رهایی از چربی خون تاثیر گذاشته، باعث التهاب مزمن بدن می شود و باعث بسیاری از بیماری های مزمن می شود.

- راز احیای سلامت گوارشی در حفظ تعادل باکتری های خوب و بد در شکم است. اگر می خواهید سالم باشید، باید مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و مکمل های غذایی را هر روز مصرف کنید.

20 خاصیت پروبیوتیک ها تایید شده توسط تحقیقات 

خاصیت پروبیوتیک

قوی ترین شواهد تاریخی نشان می دهد که فواید پروبیوتیک ها عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری و درمان عفونت های دستگاه ادراری ( نام آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری)
  • بهبود عملکرد گوارشی
  • بهبود شرایط روده التهابی مانند IBS 
  • مدیریت و جلوگیری از اگزما در کودکان
  • مبارزه با بیماری های ناشی از مواد غذایی

مطالعات جدیدی در حال انجام است که به زودی ثابت می کند پروبیوتیک ها می توانند:

  • آنفلوآنزا (آنفولانزا | علائم، درمان و واکسن آنفولانزا) و سرماخوردگی را کاهش دهند
  • خطر استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها را کاهش دهند
  • به درمان سنگهای کلیه بپردازند
  • به درمان کولیک بپردازند
  • از حفره ها و بیماری های لثه جلوگیری کنند
  • کولیت و بیماری کرون را درمان کنند
  • با باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک مبارزه کنند
  • به درمان بیماری کبد بپردازند
  • با سرطان مبارزه کند
  • اوتیسم را مدیریت کند
  • کلسترول را کاهش دهد
  • با باکتری هایی که باعث زخم می شوند مبارزه کند
  • آکنه را بهبود بدهد
  • باعث کاهش وزن شوند

4 گام برای دریافت پروبیوتیک های بیشتر

گام اول: مصرف بیشتر غذاهای ترش

- مرحله شماره 1 مصرف بیشتر غذاهای ترش می باشد. به خواص مواد غذایی ترش مانند سرکه سیب توجه کنید. آنها حاوی برخی از پروبیوتیک ها هستند، اما آنها حاوی انواع خاصی از اسیدها مانند اسید گلوکونیک و اسید استیک نیز می باشند. این اسیدهای سالم نوع خاصی از PH را در بدن ایجاد می کنند که از رشد پروبیوتیک ها در سیستم شما حمایت می کند.

- بنابراین مصرف غذاهای ترش انتخاب خوبی است. اولین کاری که می توانید بکنید این است که با مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، دو بار در روز شروع کنید. پس قبل از صبحانه و ناهار یا صبحانه و شام، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به غذا اضافه کنید و سپس از سبزیجات تخمیر شده مانند کلم استفاده کنید. مصرف سبزیجات تخمیر شده باعث افزایش پروبیوتیک در سیستم می شود.

گام دوم: مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک

گام دوم مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک است. غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست بز با کیفیت بالا و کفیر می باشد. مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک برای افزایش پروبیوتیک ها ضروری است.

گام سوم: تغذیه پروبیوتیک ها در سیستم 

- مرحله 3 برای افزایش طبیعی پروبیوتیک در سیستم تغذیه پروبیوتیک ها است. پروبیوتیکها موجودات زنده ای هستند. اگر آنها در بدن شما زندگی می کنند، نیاز به سوخت دارند، نیاز به خوردن چیزی دارند و نیاز به خاک خوب دارند. این خاک فیبر قابل تخمیر است.

- کسب فیبر با کیفیت بالا در رژیم غذایی شما عمدتا باعث افزایش پروبیوتیک در بدن می شود.  بهترین نوع فیبر، فیبر محلول است که به عنوان فیبر قابل تخمیر شناخته می شود. برخی از مواد غذایی مورد علاقه من با فیبر بالا شامل دانه های تخم شربتی ( خواص تخم شربتی چیست) می باشند. مزایای دانه های چیا شامل این می باشد که یک فرم عالی از فیبر فسفریک است. افزودن چیا و کتان ( خواص تخم کتان چیست؟ ) به صبحانه ایده فوق العاده ای است.

- میوه ها و سبزیجات ارگانیک نیز گزینه عالی هستند. سیب زمینی شیرین مغذی و سیب زمینی معمولی نیز فرم های خوبی از فیبر قابل تخمیر هستند. 

گام چهارم: یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت مصرف کنید

مکمل پروبیوتیک با کیفیت عالی برای دریافت پروبیوتیکهای بیشتر مصرف کنید. مصرف مکمل پروبیوتیک با کیفیت می تواند به طور طبیعی پروبیوتیک های خوب را در سیستم شما افزایش دهد.

چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن با پروبیوتیک

- دو مرحله اصلی برای افزایش پروبیوتیک ها و تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد. شما باید در خصوص چیزهایی که پروبیوتیک ها را از بین می برند مراقب باشید. از آب شیرین مسموم که حاوی فلوراید و کلر است اجتناب کنید و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. استفاده از آنتی بیوتیک باعث تخریب فلور باکتری های مفید در بدن می شود و باکتری های بیماریزا می تواند روی سطوح داخلی و خارجی رشد کرده و منجر به بیماری شوند.

- همچنین سعی کنید شکر بیش از حد مصرف نکنید، زیرا می تواند باعث ایجاد باکتری های بد برای تغذیه شود، که در واقع باعث بی ثباتی باکتری های خوب و بد در بدن شما می شود. تحقیقات نشان می دهد که مقدار شکر تصفیه شده در رژیم غذایی شما به طور قابل توجهی می تواند عملکرد روده و ترکیب محتوای روده را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای اینکه پروبیوتیک ها کار خود را انجام دهند، باید میزان مصرف قند را کاهش دهید و به باکتری های خوب اجازه دهید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

- خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. غذاهای حاوی پروبیوتیک و مکمل با کیفیت بالا به هضم غذا کمک می کند و سم زدایی کولون را تسریع می کنند و باکتری ها را در روده شما متعادل می کنند.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع:

امتیاز مطلب: 100%
100