کاربر گرامی خوش آمدید.  ورود|عضویت
Ooma
توصیه های تغذیه ای جهت  وزن گیری مناسب در دوران بارداری

از گروه گوشت، تخم مرغ،حبوبات و مغزها حدودا” 3 سهم در روز استفاده کنند. ·
از مرغ یا جوجه به صورت کبابی یا آب پز شده همراه با برنج و انواع سبزي هاي پخته مثل هویج، نخود فرنگی، سیب زمینی، اسفناج، کدو، لوبیا سبز، کرفس و یا هر سبزي دیگري که در دسترس وجود دارد استفاده کنند و یا به صورت سوپ مرغ و جوجه استفاده کنند.
از ماهی حدود یک تا دو وعده در هفته استفاده شود زیرا ماهی به علت دارا بودن اسید چرب امگا 3 در تکامل سیستم عصبی و افزایش قواي ذهنی جنین بسیار موثر است.بهتر است ماهی به صورت کبابی یا بخارپز مصرف شود. در صورتی که ماهی به شکل سرخ کرده استفاده شود حداقل مقدار روغن (آن هم از نوع روغن مخصوصسرخ کردنی) را در سرخ کردن آن بکار برند و مدت زمان سرخ کردن را کاهش دهند.
از تخم مرغ ترجیحا” به صورت آب پز سفت استفاده شود و از مصرف زرده آن به صورت 4 تخم مرغ در هفته مصرف کرد. - خام یا نیم بند خودداري کنند. 

حداکثر می توان از 5 انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو و فندق منابع خوب پروتئین و آهن هستند و می توان بعنوان میان وعده از نوع خام آنها (که نمک کمتري دارد) استفاده کرد.



 

امتیاز مطلب: 93%
93